Sony Ericsson W595 wit

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony Ericsson W595 wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

MarijeW595 30-01-2012
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Vandaag 2 jaar in bezit en heeft me nooit teleurgesteld. De batterij gaat na deze tijd nog steeds een week(!) lang mee, met intensief gebruik vijf dagen.

Perfecte telefoon voor de muziekliefhebber, concertganger die verlangt naar een stevige telefoon of batterij die een volledig festival meegaat.

Voor een 3,2 megapixel camera maakt hij overdag mooiere foto's dan een digitale camera. 's Nachts kun je deze beter niet gebruiken.

De toetsen zijn na deze twee jaar ook nog prima intact en bruikbaar voor mensen met niet al te kleine handen. Geluid is beter dan mijn mp3-speler, radio werkt ook nog steeds perfect. Internet is makkelijk toegankelijk met 3G en cursortoetsen.

Een aanrader voor iemand die op zoek is naar een telefoon met langdurig gebruik!

Frouke1981 11-09-2011
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik heb deze telefoon nu meer als een jaar.
Ik ben er zeer tevreden over.
vooral je als je graag muziek luister op je mobiel, is deze uiterste geschikt er voor.
accu gaat ook best lang mee. nu dat hij al wat jaartjes ouder is het natuurlijk iets minder geworden.
Ik heb er heel lang plezier van gehad en kan niet echt een minpuntje bedenken.

Ik ben nu op zoek naar een smartphone, maar weet echt niet welke merk en type goed zijn.

Viola 19-04-2010
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Dit is de beste telefoon die ik ooit heb gehad!

Hiervoor had ik altijd Nokia toestellen, maar door de problemen die ik altijd had met Nokia (vastlopen, uitvallen en problemen met smsen) ben ik overgegaan naar Sony.

Deze telefoon is ongeveer elke dag wel uit de vrachtwagen gevallen. Dat is een aardige hoogte, maar nooit problemen door gehad. Geluid was prima en gebruiksgemak ook!

1 nadeeltje, soms lijkt de trilfunctie het niet meer te doen. Maar dit zou kunnen komen door al het vallen. Verder echt nooit problemen met dit toestel gehad.

Ben sinds afgelopen weekend in het bezit van de Aino en hoop dat dit toestel net zo goed is als de W595, maar als ik de revieuws lees op kieskeurig heb ik daar nog niet zoveel vertrouwen in.

kaarinvh 26-01-2010
Geschreven voor: Sony Ericsson W595

Erg mooie telefoon, alleen een aantal mankementjes. Linksboven is het Ed Hardy printje wat vervaagd, dat ziet er best lelijk uit. Ik weet niet of andere mensen hier ook last van hebben? Ook is al een aantal keren de telefoon uitgevallen, misschien moet ik de software updaten. Een keer is ook de achtergrond weggevallen, die werd ineens wit. Kleine dingetjes, maar dit verwacht je natuurlijk ook niet bij een splinternieuwe telefoon. Wat ik ook jammer vind is dat de camera redelijk slecht is. Weinig functies en de fotos zijn erg onscherp, waarschijnlijk omdat hij niet kan focussen.
Pluspunten zijn het design. Uiteraard is de buitenkant mooi, maar de thema's zijn ook erg gaaf. Toestel voelt wat mij betreft stevig aan. Geluid is prima, spelletjes leuk. Erg lange batterijduur.

ikkie1987 25-01-2010
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik heb mijn SEw595 nu bijna een half jaar.

NEGATIEVE PUNTEN:

Ik moet zeggen dat de degelijkheid me tegenvalt, er zit speling in het scherm. Een bekend euvel bij slidertelefoons, maar het is toch wel erg veel. Ook sluit het toestel daardoor niet helemaal meer. Ook de behuizing kraakt bij mij, vooral van het bovenste gedeelte.
Wanneer het toestel uitgeschoven is, gaat het zwaartepunt omhoog. Hierdoor is SMS'en niet helemaal lekker, de telefoon ligt dan niet meer lekker in je hand. Dit was mijn eerste slider en ik denk zeker mijn laatste.

Ook loopt de telefoon vast. Laatst kon ik daardoor een telefoontje niet aannemen. Ik drukte op de groene toets, maar de telefoon deed niets. Was geen drama, even terug bellen. Maar ik hoop niet dat het vaker voorkomt. Ook valt hij wel eens uit.

Verder vind ik dat je nogal snel het internet op gaat. De rechterknop is de snelknop naar het internet. En als je uit het menu gaat (waar de rechterknop dan 'terug' is) klik je snel een keer teveel en zit je meteen op het internet. Vervelend voor die die geen internetbundel hebben, dat kost nogal wat namelijk. Ik heb geprobeerd deze snelknop aan te passen, maar je kunt helaas geen van beiden (links media, rechts internet) aanpassen.

Ook sluit het menu niet af als je de telefoon dichtschuift. Ik heb telefoons (ook ouder dan deze) gezien waar dit wel mee kan. Ook de toetsenblok ging er dan op.

POSITIEVE PUNTEN:

De batterij gaat bij mij nog steeds erg lang mee. Zeker een week. Hierbij moet ik wel opmerken dat ik 3gp heb uitgezet en het toestel niet gebruik als mp3speler. Ook heb ik de helderheid van het scherm omlaag gezet. Voor mij is dit een van de grootste pluspunten van het toestel.

Het menu is begrijpelijk. Ik had hiervoor een nokia en de overstap ging prima. Enkele van de toestjes waren andersom, maar daar wen je direct aan. Verder zijn de thema's wel grappig en ik kan me voorstellen als je wat jonger bent dat je daar meer waarde aan hecht. Voor mij hoeft het niet. Er zitten een aantal spelletjes op, Guitar Hero was wel een leuke verrassing.

Het geluid kan hard en de trilfunctie hoor je niet, maar voel je wel. Daarnaast kan zowel het geluid als de tril uit (wat ik prettig vind als ik lig te slapen) zonder dat het toestel uit hoeft.

De telefoon maakt overdag een prima foto, maar voor een echt goede foto moet je toch eentje uit de C-serie aanschaffen. De W-series blinken uit in mogelijkheden op muziek gebied.
De aparte muziekspeler heeft een leuke functie, Sense Me. Dit kun je gebruiken door via de computer eerst je bestanden te laten 'lezen' en daarna op je telefoon te zetten. Het kost echter wat geduld, maar dan heb je ook wat. Best een grappige functie, ik gebruik t verder niet.

OORDEEL:

Het is een leuk toestelletje. Qua degelijkheid hoop ik dat hij 2 jaar meegaat (gelukkig is mijn abo maar een jaar). Dit valt me des te meer tegen omdat ik het toestel nog niet heb laten vallen. Ik ben daarmee erg zuinig op mijn spulletjes.
Als recht-toe-recht-aan toestel is t echter niet geschikt. Het is zeker geen simpel toestel, daar is nokia toch beter in.
Echter de batterij gaat erg lang mee, en dat is voor mij zeker een belangrijk punt.
Een onvoldoende op het punt van degelijkheid en vormgeving, goede punten voor het geluid en de mogelijkheden.

leiza 18-01-2010

echt een super telefoon:D

Toen ik hem een jaar geleden bij een abo kreeg, was ik er gelijk al blij mee.

walkman werkt perfect, de camera werkt vooral goed in de sneeuw..
Maar het donker minder. De telefoon en de inhoud is prachtig gemaakt.

Een tip, laat hem niet vallen, vooral niet op een hoek. Mijn scherm heeft nu een scheur dwars door het scherm, de pixels zijn dood. Heeel irritant en heel erg zonde. Anders had het nog wel een jaar mee gekund. Gelukkig kan je in de sms'jes kopiëren en plakken.. =P

Voorderest AANRADER!!

marcomc 06-10-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik heb dit type mobiel nu ongeveer een jaar in mijn bezit en ben er echt niet over te spreken.
Dit is al de 4de die ik nieuw heb gekregen!

Bij de eerste was van alles en nog wat mis:
-beeldscherm zat los
-achterklepje had heel veel speling
-verschillende walkmanfuncties problemen andere software problemen

Bij de tweede voornamelijk software problemen die niet te verhelpen waren, waaronder sms functies en ook hierbij was veel te veel speling in het beeldscherm.

De derde had ook problemen met de walkman en internet ging zomaar aan en toetsenbordblokkering werkte niet naar behoren.

De vierde die ik nu nog steeds heb zit los aan de zijkant en ook hierbij gaat het internet zomaar aan en heb ik problemen met mijn sms systeem, weer niet te verhelpen software dus.

Ik baal hier ontzettend van, want de functies die erop zitten zijn wel goed, behalve dat alle spelletjes demo's zijn.

brink 13 27-06-2009

tja wat zal ik zeggen.
geluid van muziek is te zacht en baal daar enorm van!! had hoge verwachtingen kwa muziek maar helaas me w610 klinkt beter!!. ook de equaliser helpt niet en is matig. zal denk met de nieuwe wetten kwa gehoor temaken hebben. telefoon is verder goed maar swingt niet. gemiste kans en breng hem terug.

herman1987 11-05-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik heb dit toestel nu 3 maanden.

Dit toestel heeft mij verrast met zijn mogelijkheden. Vooral de mogelijkheden met de PC zijn enorm. Met name je contactenpersonen; agenda en je smsjes zijn makkelijk uit te wisselen met je pc. Jammer alleen dat je agenda niet gekoppeld kan worden met MS outlook. (zover mij bekend) Bij het toestel wordt veel software meegeleverd op een cd-rom.

Deze mobiel heeft een hoge 'fun' gehalte door de leuke afspeelmogelijkheden. Ook kun je gemakkelijk zelf spellen op dit toestel zetten. Ook leuk van sony is dat ze er standaard een 2 GB flash-geheugen bij hebben gedaan. De kwaliteit van de foto's is redelijk goed te noemen.
Tot slot de degelijkheid: de 'slider' vind ik niet echt solide aanvoelen. Ook ben ik benieuwd of de toetsen berekend zijn op veel gebruik. Tot nu toe heb ik geen klachten.

Kortom: uitstekend toestel met alles wat je vandaag van een mobiel mag verwachten. Met name de software is 'des Sony's'. Ik hoop alleen dat ie ook lang mee gaat...

Jan Willem22 31-03-2009

De Sony Ericson W595,

Het mobieltje heb ik nu ongeveer 3 maanden in bezit, en ik kan zeggen: hij bevalt perfect.

Zelf had ik wel wat twijfels over het slider systeem, zeker omdat mijn nokia slider het al snel had begeven. Toch gekocht, met name vanwege de MP3-speler functie en de vormgeving.

Een absolute plus is de mp3-speler functie die echt goed is uitgewerkt. Playlisten kunnen gemakkelijk worden aangemaakt, en het geluid via de meegeleverde oordopjes is goed te noemen. Zeer goed.

De kwaliteit van de foto's is in daglicht best redelijk, de moeite waard. Jammer is dat er geen flitser (of lichtje) functie opzit.

Een ander nadeel van 't mobieltje ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. De conclusie is dus, gewoon kopen dit ding.

Spinner 11-03-2009

SE W595i jungle gray.

Ik heb deze telefoon nu een aantal weken. Het batterij klepje vind ik eng om te openen. Het is super dun en overal zitten haakjes. Maar goed, je hoeft hem ook niet vaak te openen.

Hiervoor had ik een Samsung Touchwizz maar kon niet goed overweg met het aanraakscherm, wat overigens wel heel goed werkte.
Dit is mijn eerste SE en het is een prachtig toestel.
Mooi scherpe display en prachtige icoontjes. De walkman klinkt wel aardig door de stereo speakers maar door de oortelefoon beter. Wel heb ik een in-ear telefoon gekocht van Sennheiser sx300 en je voelt de bas in je oren, prachtig!!
Met de equalizer kun je voor normaal, bas of mega bass kiezen.

Sms-en is eenvoudig, wappen is me ook al gelukt :)
Geluid is ook erg goed en duidelijk.

Ik ben wel van een 5 megapixel camera terug gegaan naar een 3.2 en dat is heel duidelijk te merken. Maar ik gebruik mijn gewone camera om goede foto's te maken.

Kortom ik heb er geen spijt van.

shelleke81 11-02-2009
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Heb de SE W595 nu een week.. Heb lang getwijfeld welk toestel ik zou nemen, de W760i of de W595. Dat werd uiteindelijk niet zo heel moeilijk omdat de W760i te duur zou worden en ik zou moeten bijbetalen. En de enig meerwaarde die dat toestel heeft is GPS, maar ja heb al een tomtom... ;-)

De W595 voldoet tot heden toe perfect. Het geluid over de (stereo) speakers klinkt goed, het geluid over de oortelefoontjes klinkt fenomenaal!! Kleine tip, investeer een paar tientjes in de betere oordopjes van SE, die je echt in je oor kunt stoppen bv. SE HPM 70, dan klinkt het geluid nog beter!!

Het gebruiksgemak is gewoon goed, zeker als je al SE gewend bent. Ik had voor deze een SE V630i, en deze werkt eigenlijk net zo.... Heb het boekje nog niet nodig gehad.

De mogelijkheden zijn ook gewoon goed. Ik heb geen internet bundel bij mijn abonnement genomen, en mis deze eigenlijk niet. Oke, er zijn een paar functies die je niet kunt gebruiken, maar ik ervaar dit niet als hinderlijk.
De camera is niet fantastisch... Je kunt een plaatje schieten, maar verwacht geen SE K- of C-serie kwaliteit. De nadruk van dit toestel ligt echt op de muziek, wat je overigens ook merkt aan de FM radio.

Ik vind het een mooi toestel om te zien, heb de uitvoering Cosmopolitan White en vindt dit erg geslaagd met de rood/oranje accenten.

Ben deze week al wel met het toestel terug geweest naar de winkel, omdat het batterijklepje niet mooi aansluit. Het levert nu geen probleem op, maar als het dat wel gaat doen, moet ie alsnog retour fabriek. Vandaar het mindere cijfer voor de degelijkheid. Het slide-mechanisme is prima!

Al met al een geweldige phone!

KZRT 05-12-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik heb de W595i nu een paar dagen in huis. Hiervoor heb ik vrijwel altijd Nokia's gehad maar nadat ik de S500i van mijn vriendin een tijdje geprobeerd had wilde ik over naar Sony Ericsson.

Mooi design, makkelijke bediening en veel functies. Een internetaanvulling op je abonnement is wel aan te raden want veel functies werken alleen met internet.

Toestel ligt op zich prima in de hand, behalve wanneer je een beetje last hebt van zweethandjes, dan glibbert het toestel bijna je hand uit door de gladde afwerking aan de zijkant.

De muziekfuncties gebruik ik eigenlijk niet zo. Er zit een hele handige mediafunctie op waar je eenvoudig mee door de foto's, video's, games etc. kunt wandelen. Bij het draaien van het toestel kantelt het scherm automatisch mee. Soms handig, soms niet. Gelukkig is het uit te schakelen.

Batterij gaat lekker lang mee, zeker in vergelijking met mijn vorige toestel. (Nokia 5500 Sport)

Het geluid (tijdens het bellen) klinkt prima! De ander is goed te verstaan.
De muziek klinkt over de speakers klinkt wel aardig maar voor een walkmanphone had ik er meer van verwacht. Over de oordopjes is het werkelijk fantastisch!

De snelle internetfunctie (HSDPA, UMTS) komt pas echt tot zijn rechts als het toestel via de USB-kabel met de laptop wordt verbonden. Binnen no-time internetverbinding en de snelheid is gewoon goed.

Leuke extra's zijn de standaard geïnstalleerde Google Maps en TrackID. deze functies werken echt perfect! Maar, wel weer internet nodig, dus minder voor de portemonnee.

Tot nu toe één nadeel gevonden aan het toestel. Ik heb een Pioneer AVIC-X1BT autoradio met bluetooth. Hiermee kan geen verbinding worden gemaakt. Ja, eventjes, maar dan knikkert de radio het toestel er zonder pardon weer uit. Erg jammer, alsnog met die slechte dopjes werken dus... ;)

raoullo 22-11-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Net een dagje binnen, maar al leuk aan het spelen geweest.
Wat een geluid komt er uit dit telefoontje, zowel via de koptelefoon als via het speakertje. Wel gelijk een andere koptelefoon gebruikt (senheisser px100) waar het geluid echt super is, een genot om te luisteren. Jammer dat Sony nog steeds geen minijack gebruikt, maar je altijd met een verloop stekker zit, jammer.
De radio is het beste van alle gsms die ik ken, helder geluid, ook binnen.
Interface is Sony, simpel, duidelijk als je Sony kent. Bellen en gebeld worden met een goed geluid
Smsje tikken gaat makkelijk, geen problemen met de aanslag.
Andere dingen, stappen teller, camera, etc niet interessant voor mij, gebruik het niet.
Als walkman gsm een hele fijne gsm.

Assepoesje 03-11-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Ik vind het een hele mooie telefoon. Er zit echt vanalles op, en de kwaliteit van de radio vind ik echt super. Wat ik alleen jammer vind is de kwaliteit van de foto's. Mijn vorige toestel met 1.3mp maakte scherpere foto's dan deze met 3.2 mp. Maar verder een prima telefoon, kon er ook snel aan wennen. Ik heb altijd een Samsung gehad.

elly1964 25-10-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Heb nu 1 week de W595 en ben heel positief na m'n Nokia N73 die zeer traag is. Gebruikersgemak is zeer goed door de heldere menu's. Super muziektelefoon door de vele mogelijkheden o.a. stereo speakers en andere opties.
Zelfs een stappenteller zit erin. Heb em zelfs al een keer laten vallen, en daar was niets van te merken.

peetmoeder 15-10-2008
Geschreven voor: Sony Ericsson W595 wit

Gisteren mijn nieuwe Sony Ericsson W595 ontvangen. Een eerste indruk (en vergelijking met de SE K800i).

Het eerste dat me opvalt is dat het batterijklepje net de verkeerde kant op sluit. Als ik het klepje er op wil zetten, moet ik tegengas geven, omdat het toestel anders open slide. Klepje ziet er fragiel uit, maar lijkt toch niet zo fragiel te zijn als ik dacht. (klepje al meerdere keren verwijderd en opnieuw geplaatst.)

Toetsen zijn vrij klein en ik heb het idee dat ik hard moet drukken, hoewel het steeds beter gaat. (gewenning?)

Ik mis het joystickje van de K800i heel erg. Steeds druk ik op de verkeerde knop. Het menu is ook vernieuwd. Zo kun je nu rechtstreeks naar e-mail. MMS is er niet meer, in de zin dat je SMS automatisch een MMS wordt als je een bestandje toevoegd.

Via de site van Sony Ericsson zo de instellingen voor internet, e-mail en sms ontvangen. Is erg handig.

Muziek uit de telefoon klink goed. De meegeleverde hoofdtelefoontjes klinken bedompt. Meteen mijn Bluetooth headset HBH-DS970 aangesloten en dat klinkt véél mooier.
Helaas krijg ik het Sense Me gebeuren niet aan de praat. Komt misschien omdat de muziek die ik er op heb gezet geen specificaties heeft. Zoek ik nog even uit.
Nadeel van de bijgeleverde programmatuur is dat er voor iedere artiest een aparte folder wordt aangemaakt. Moet je alles apart selecteren en toevoegen aan je playlist.
Wel erg fijn is de bijgeleverde geheugenkaart van 4GB.

Tja, en bellen doet-ie gewoon goed. Moet alleen nog ff zien hoe het met dat snelle internet zit.